Leiden,
15
januari
2016
|
16:26
Europe/Amsterdam

CBb doet uitspraak over onderzoek NZa naar klantenservice

Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft vandaag uitspraak gedaan over het onderzoek van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) naar de klantenservice van zorgverzekeraars.

Zoals in de uitspraak van de rechter staat, willen zorgverzekeraars klanten foutloos informeren. Zo ook Zilveren Kruis. Daar werken we continu aan. Zo zijn we in december gestart met onze eigen mystery calls en hebben 1.000 medewerkers extra training gehad. 

De NZa kan helaas niet met zekerheid zeggen of de antwoorden in hun onderzoek goed gescoord zijn en kan geen inzicht geven in de scorekaarten en de gegeven antwoorden. Toetsing is goed, daar staan we juist voor open. De rechter heeft geconcludeerd dat het onderzoek in deze vorm niet juist is (https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/College-van-Beroep-voor-het-bedrijfsleven/Nieuws/Paginas/NZa-kan-onderzoek-zorgverzekeraars-niet-onderbouwen.aspx)

Over een juiste manier van toetsing gaan we graag het gesprek aan met de NZa, zoals ook vorig jaar aangeboden.