Leiden,
16
augustus
2019
|
15:38
Europe/Amsterdam

Goed verzekerd, ook zonder zorgpasje

Als verzekerden een nieuw zorgpasje krijgen, ontvangen zij deze per brief binnen 10 werkdagen.Voor een klein aantal verzekerden kan dit wat langer duren. Bij de verzending is de toevoeging op het huisnummer (bijv. 20A) niet meegekomen op de envelop.

Altijd toegang tot zorg
Zorgverleners kunnen vragen om een legitimatiebewijs zoals een paspoort of rijbewijs. Zo kunnen zij zien hoe iemand bij ons verzekerd is. Onze verzekerden hebben gewoon toegang tot zorg. Natuurlijk is het niet leuk om te wachten op een zorgpas. Daar bieden wij onze excuses voor aan.

Verzekerden zijn geïnformeerd
Als zij de brief hebben ontvangen hoeven zij niets te doen. Het kan ook zijn dat de brief naar ons is teruggestuurd. Als zij de brief niet hebben ontvangen sturen wij deze zo snel mogelijk opnieuw. Verzekerden die benieuwd zijn naar de status kunnen contact met ons opnemen.

Voorbereid op vakantie
Verzekerden die op vakantie gaan raden wij aan om de Zilveren Kruis app op hun telefoon of tablet te downloaden. Zo hebben zij altijd hun gegevens bij de hand.