04
november
2014
|
09:00
Europe/Amsterdam

Zilveren Kruis verwisselt per abuis klantgegevens in mailing

Zilveren Kruis Achmea heeft een speciaal telefoonnummer geopend voor klanten die vragen hebben over een foutieve email die zij ontvingen op 28 oktober. Bij het samenstellen van de mailing zijn klantgegevens verwisseld. Hierdoor hebben ongelukkigerwijs verzekerden een mail ontvangen, waarin de persoonsgegevens van een andere verzekerde worden genoemd. Zilveren Kruis betreurt het incident. Te meer omdat we zorgvuldige omgang met persoonlijke informatie heel belangrijk vinden.

Zilveren Kruis verstuurt geregeld enquêtes naar verzekerden waarin we vragen naar ervaringen van onze verzekerden met de ziekenhuiszorg.

Wat is er gebeurd?

De oorzaak is een bestand (2643 personen) waarin een verkeerde koppeling van emailadressen en persoonsgegevens stond. Het gaat om initialen en achternaam, de naam en afdeling van het ziekenhuis en in welke periode de klant daar was. De specifieke behandeling waarvoor men in het ziekenhuis kwam staat er niet in.

Maatregelen

Zilveren Kruis begrijpt dat deze vergissing vragen kan oproepen bij haar klanten. Daarom zijn na de ontdekking alle betrokken verzekerden direct persoonlijk geïnformeerd.

Voor klanten die hierover nog vragen hebben, opende Zilveren Kruis ook een speciaal telefoonnummer. De online enquête is direct stopgezet. Ook hebben we de benodigde instanties op de hoogte gesteld van de vergissing.