Leiden,
26
januari
2018
|
13:25
Europe/Amsterdam

Zilveren Kruis weer in de top-3 ‘Beste verzekeraar op Social Media’

Zilveren Kruis is wederom in de prijzen gevallen tijdens de jaarlijkse uitreiking voor beste verzekeraars op Social Media, georganiseerd door ITDS. Na Goud in 2016 was het nu Brons over 2017.

Experiment met livestreams slaat aan

Jan-Willem Evers, directeur Commercie bij Zilveren Kruis: “Ik ben heel blij met wederom een top-3 notering. Het jurycommentaar maakt het nog mooier.” Uit het juryrapport: Zilveren Kruis experimenteert op Facebook met informatie via Livestreams en Polls. Dit slaat goed aan en leidt tot veel interactie. Op het community platform kunnen de klanten hun ervaringen uitwisselen over ziekten en hun levensstijl. Daar kan ook met elkaar of met de verzekeraar de dialoog worden gevoerd. De service via WhatsApp, Chat, Facebook Messenger en Twitter is erop ingericht dat de klanten de mogelijkheid hebben om zelf het kanaal te kiezen waar zij het liefst een vraag willen stellen.

Resultaat dankzij gezamenlijke inspanning

Evers: "Als Zilveren Kruis willen we dichtbij onze klanten zijn. Op de plek waar zij dat willen. Social Media zijn daarvoor een heel belangrijk en succesvol middel. Het is een inspanning van veel verschillende teams en afdelingen. Daar hebben we het afgelopen jaar veel tijd en energie in gestoken. Het is mooi dit terug te lezen in het juryrapport. We verwachten dat dit in 2018 nog zichtbaarder zal worden voor onze klanten. We feliciteren de winnaar van dit jaar, Centraal Beheer, en gaan volgend jaar weer strijden om goud."

Lees hier meer over deze prijs en de uitslag. Alle Nederlandse verzekeraars (54) doen mee aan dit onafhankelijke onderzoek naar de inzet van Social Media.